• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förslagslåda

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Har det varit aktuellt att "stänga" forumet.

Jag tycker det nya medlemmar "bidrar" med stjälper mer än hjälper. Mycket phising,reklam och otrevligheter mot medlemmarnas bekostnad...

Det låter väl drastiskt. Det här är ett mycket bra forum. Och det finns ju knäppskallar överallt i samhället.
Bara att ignorera dem!

Däremot så kan man kanske stänga av möjligheten att kommentera som gäst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Ja alltså det var det jag menade Myra, att stänga av möjligheten att komentera, inte att förbjuda dom bli medlemmar :D
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Ja alltså det var det jag menade Myra, att stänga av möjligheten att komentera, inte att förbjuda dom bli medlemmar :D
Aha ok... trodde du ville att forumet skulle stängas ner :confused:
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Minns jag kollade på detta när forumet byggdes om 2015. Fann då att flera gäster även hade skapat mycket bra trådar och frågeställningar, som var lite outside the box. Så det är ett bra sätt att få in nya idéer och uppslag med.

Angående phishing och spam så kommer det alltid finnas. Det är riktiga människor som postar, inget som går att komma runt med medlemskrav.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Hej, jag undrar om det skulle vara möjligt att i smslånlistan även lägga till vilket bolag varje långivare tillhör. På det viset skulle det bli mer överskådligt att se vilka hör ihop (och därmed har liknande villkor etc).

T ex
LånaLåna (Taptum finans)
kredit365 (Folkefinans)
Meddelandelån (C Finance)
Flexlimit (C Finance)

etc etc
 
Senast ändrad:

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Bra idé, kan se om det går att ordna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917

micke

Administratör
Poäng: 147
Moderator
Blev medlem
8 Augusti 2012
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
44
Poäng
147

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Vore riktigt uppskattat om man ser rutan med "inlägg-Mottagna gillanden-Trofepoäng-Blev medlem" när man surfar ifrån mobilen.
Anledningen är enkel, jag har märkt att skribenter som varit medlemmar 6-7 år eller fått många "gillanden" ofta skriver inlägg med mer substans och jag brukar ta deras inlägg på större allvar.
Exempelvis när det är tal om ett bolag gör en UC-upplysning eller inte.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Ni måste ju tillåta att man kan ändra sina gamla inlägg.
För just det här forumet har det ett stort värde när man uppdaterar olika långivares maxbelopp exempelvis, eller vilken upplysning dom tar.

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/vilka-aktörer-över-15-000-tar-creditsafe.9399/page-2#post-103668

Typ det inlägget vill jag justera och det går inte :/

Kan du testa att editera inlägget nu?

Vore riktigt uppskattat om man ser rutan med "inlägg-Mottagna gillanden-Trofepoäng-Blev medlem" när man surfar ifrån mobilen.
Anledningen är enkel, jag har märkt att skribenter som varit medlemmar 6-7 år eller fått många "gillanden" ofta skriver inlägg med mer substans och jag brukar ta deras inlägg på större allvar.
Exempelvis när det är tal om ett bolag gör en UC-upplysning eller inte.

Det är helt sant angående att det finns ett stort värde i siffrorna. Anledningen till varför de inte finns mobilt är helt enkelt ont om utrymme. När forumet renoverades 2015 fanns ungefär 300 likes totalt, så att visa detta mobilt var inte så hög prio.

Klurigt problem. Surfa runt lite i forumet, vissa medlemmar har långt namn vilket gör att man inte kan lägga infon till höger om namnet. Att göra boxen större (ovanför inlägget) känns inte som en optimal lösning heller. Får inte ta för mycket fokus. Får klura på detta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp